پوكا يوكه (خطا ناپذير سازي) چيست؟
پوكا يوكه (خطا ناپذير سازي) توسط يك مهندس توليد ژاپني به
نام شي جي يو شينگو در سالهاي 1961 - 1964 ابداع شد . او كسي بود كه باعث ايجاد
تحولات عظيمي در بسط مفهوم كنترل كيفيت در ژاپن شد . او ابتدا اين سيستم را Fool
proofing يا اشتباهات احمقانه
نام گذاشت كه چون براي كارگران خوشايند نبود ، نام آن را بهFail safing و سپس
دانشجويان و محققان گرامي :
در تمام فعاليت هاي ساختماني ، صنعتي و تجارتي به غير از نيروي بازوي كارگر براي جابه جايي مواد با مقاياس وسيع از بالابرها و جرثقيل ها استفاده مي شود . براي اين منظور وسائل بي شماري مورد استفاده قرار مي گيرد . ولي ما در اينجا جرثقيل ها را مورد بررسي قرار مي دهيم. شناسايي اين ماشينها
فهرست :
چکیده ABSTRACT
دانشجويان و محققان گرامي :
امروزه سيستمهای اطلاعاتی كامپيوتری سهم بسزايي دركارايي امور تجاری و كنترلی دارند. لذا برای حصول اين كارايی ضروری است كه اطلاعاتی كه به كامپيوترها وارد می شوند ، دقيق و بهنگام بوده و در ضمن ،
انديشمند گرامي :
بندرخشک: پایانه ای ترکیبی در خشکی است که به بندری ساحلی متصل است. تجهیزات لازم و کـافـی بـرای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل ونقل اعم از جاده ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته شده اند و مشتریان می توانند کالاهای شان را با استفاده از این شیوه های مختلف به آن ارسال کنندو یا از آن تحویل گیرند.
دليل ايجاد بندرخشک: امروزه حجم وسیعی از کالاها از طریق دریا و توسط کشتیهای بزرگ کانتینری جابه جا می شود.افزایش تناژ کشتی و حمل تعداد قابل توجهی کانتینر توسط هر کشتی باعث ترافیک و سرازیرشدن بار به سمت بنادر شده است.کشورهای
دانشجويان و محققين گرامي :
همكاریهای دانشگاه و صنعت به دلایل مختلفی صورت میپذیرد. دلایل افزایش این همكاریها را میتوان به شرح زیر خلاصه کرد :
1. كاهش حمایتهای مالی
دولتها از فعالیتهای پژوهشی در دانشگاهها.
2. افزایش هزینه اجرای پژوهش و آسیبپذیری آن
3. ظهور فناوریهای زیستی، فناوری اطلاعات، مواد و محیطهای جدید
4. ضرورت همكاریهای بین
رشتهای و بینالمللی
5. تلاش برای طراحی
ساختارهای عملیاتی و شبكههای جدید
یک سوال اساسی
انديشمند گرامي :
در اين پاورپوينت علاوه بر بحث و بررسي در خصوص مولفه مهارت در تكنولوژي به سوالات ذيل پاسخ داده شده است :
1- تصوير مطلوب مهارت از چه جنسي مي باشد؟ آيا همانند تصوير مطلوب ساختار شامل خط مشيهاي كلان بوده و يا اشاره به نوع مهارتهاي سازمان دارد؟
2- آیا مهارت هاي سازماني باید كشف گردند(مهارت های گذشته و حال)؟
3- آیا مهارت سازمانی باید طراحی و ايجاد گردند (مهارت های آينده)؟
4- آيا مهارتهاي سازماني قابليت انتقال به اجزا و عناصر سازمانی را دارند؟
5-روشهای انتقال مهارت سازمانی چگونه است؟ و متولیان آنها چه بخش هایی از سازمان می تواند باشند؟
6- فرق بین مزیت رقابتی و مهارت سازمانی چیست و مرز آنها چگونه مشخص می شود؟
موفق باشيد
رضا فضلعلي
دانلود و خريد پاورپوينت 1000 تومان