در اين تحقيق به خواص گياهان دارويي ، تركيبات شيميايي ،طرز استفاده و مضرات گياهان ذيل پرداخته شده است :
هويج ،هندوانه ،هلو ، هل ،نعناع ، نخود ،ميخك ،موز ، ماميران كبير ، نارگيل ،مارچوبه ، ليمو ترش ، لوبياي سويا ، لوبيا ، زوفا ،دم اسب ،گوجه فرنگي ،گلابي ، گشينيز ، گزنه ، گيريپ فروت ، گردو ، گل گاو زبان ، كوشاد (ژانسيان) ، آرتیشو ( کنگر فرنگی )،كنجد ، كدو ، كاهو ، قهوه ، قاصدك ، فندق ، فلوس ، عناب ، علف هفت بند ، عدس ، صبر زرد ، شيرين بيان ،شويد ،شلغم ، شبندر قرمز ،شاه پسند وحشي ،سير ، سيب زميني ، سيب ،سنبل الطيب (علف گربه)، زيره سبز ،زيتون ، زنجبيل ، زعفران ، زرشك ، زردچوبه ،زردآلو ، ريحان ،روناس ،رازيانه ،ذرت ، دارچين ،خيار ،خرما، ختمي ،خاكشير ،چغندر ، چاي كوهي ،جو ، جعفري ،توس (غان) ،تمبر هندي ، ترب و تربچه ، تخم كتان ،پياز ، پرتقال ،پسته ، به ، شيره بلوط ،برنج ، شنبليله ،باقلا ،بادمجان ، بادام زميني ،بادام ،بابونه ،باباآدم ، آووکادو،انگور ، انجير ،انبه ، انار ، آقطی سیاه ( انگو کولی )،آفتاب گردان ، اسفناج ، يونجه ،گياه دم اسب ، جودوسر (يولاف) ، اسطوخودوس ( لاواندر )
موفق باشيد
رضا فضلعلي
معني لغوي فنگ شويي:
به معني آب و باد مي باشد و مفهوم آن اين است كه هر آنچه در پيرامون ما وجود دارد حتي اشياء بي جان مانند ميز و صندلي از انرژي
-1 سعی کنید در ایام تابستان ، کتابهای علمی و کتابهای مربوط به رشته ی تحصیلی یا شغلی که دوست دارید ، بخوانید و اطلاعات عمومی قوی در هر زمینه ای(مخصوصا” در زمینه های مورد علاقه تان) داشته باشید. مثلا” وقتی کسی از شما پرسید ، می خواهی چه کاره شوی؟ و یا چه رشته ای را دوست داری؟ باید بتوانید ، بی درنگ و با ارائه ی اطلاعات موثق و منطقی ( نه بر اساس حرف عامه ی مردم ) به او پاسخ دهید.
۲- با پیش مطالعه ی قبلی سر کلاس درس حاضر شوید. همیشه سر کلاس ، حرفی برای زدن داشته باشید.
۳- با یک روحیه ی فعال و شاداب سر کلاسهای درس شرکت کنید. با همکلاسی های خود رقابت سالم داشته باشید و سعی کنید در یادگیری دروس به هم کنید
مقدمه
افراد بسیاری در امتحاناتی چون کنکور شرکت میکنند اما قبول نمیشوند. در مواردی علل عدم قبولی آنها به مسائلی غیر از عدم مطالعه یا مطالعه ناکافی مربوط میشود. آنها در واقع شیوههای پاسخ دادن به سوالات چهار گزینهای را نمیدانند. و این مهارتی است که با کمی تکرار و تمرین بدست میآید. با این شیوهها شما میتوانید درصد پاسخهای درستی را که به سوالات میدهید افزایش دهید و احتمال قبولی خود را بالا ببرید. این نکات را به ذهن بسپارید و حتما تمرین کنید.
گفته ميشود كه انسانها تنها از 10 درصد قدرت فكر خود استفاده ميكنند و تفاوت بين نوابغ و افراد معمولي تا حد زيادي به اين مسآله برميگردد.
با بهكارگيري 64 روشي كه در ذيل شرح داده شده ميتوانيد ميزان يادگيري خود را چند برابر كنيد. توصيه ميشود اين روشها را با فونت بزرگ چاپ كرده و روي ديوار اتاقاتان نصب كنيد طوري كه هر روز آن را ببينيد.
اين 64 روش در ده بخش ارائه ميشود شامل:
نكاتي براي دستيابي به نتيجه دلخواه در امتحانات، ارائهي روشهايي بسيار ساده در بالا بردن سرعت يادگيري، حفظ كردن و مطالعه.
در فواصل زماني كوتاه اما پيوسته درس بخوانيد
آمار نشان داده كه ذهن انسان در زمانهاي كوتاه و مكرر بسيار متمركزتر از زمانهاي طولاني عمل مي كند. بنابراين حتي اگر فقط ده دقيقه براي درس خواندن فرصت داريد، آن را به فواصل زماني كوتاهتر تقسيم كنيد. هم چنين بهتر است پس از هر ده دقيقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهيد.
از آن جا كه مغز انسان به منظور "ساخت پروتئين" و تجديد نيرو به زمان نيازمند است، اين روش كارآيي بسياري دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموختهها را ميدهد، در مقابل درس خواندن براي مدت زمان طولاني نه تنها
دانشجويان و محققان گرامي :
دو روش معمول در محاسبه قیمت پول در بانک ها اعمال می شود:
۱- محاسبه هزینه مستقیم پول
دراین مرحله باید هزینه مستقیم (بهره) پول محاسبه شود بدین منظور لازم است هزینه هر یک از منابع در اختیار بانک مورد بررسی و محاسبه قرار گیرد نحوه این عمل به شرح ذیل است:
الف – میانگین مانده منابع بانک را طی سال بدست می آوریم ( منظورمان از منابع تمام حسابهای سمت چپ ترازنامه باستثناء حسابهای داخلی است.)
ب- نرخ سپرده قانونی را در میانگین هر یک از منابع مشمول سپرده قانونی ضرب کرده و نتیجه را از میانگین هر یک از منابع کسر می نمائیم بدین ترتیب میانگین منابع پس از کسر سپرده قانونی بدست می آید.
ج – ضریب نقدینگی را در منابه مشمول آن ضرب می شود. منابع مشمول ضریب نقدینگی عبارتند از حسابهای قرض الحسنه جاری ، پس انداز، سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین سپرده نقدی ضمانتنامه ها .ضریب نقدینگی باید در سرفصلهای یادشده ضرب و سپس از هر یک از منابع مربوطه کسر شود.
د- اینک میانگین هر یک از منابع را پس از کسر سپرده قانونی و کسر ضریب نقدینگی در اختیار داریم به این می گویند خالص منابع یا منابع آزاد اینک میانگین منابع آزاد هر یک از سرفصلها را جداگانه داریم.
ه – حال درصد منابع آزاد هر سرفصل را از مجموع منابع آزاد بدست می آوریم.
و – دراین مرحله درصد هزینه هر یک از منابع را در سرفصل متناظرش ضرب می نمائیم ( بطور مثال درصد هزینه حسابهای جاری صفر و درصد هزینه حسابهای پس انداز ۲درصد و به همین ترتیب درصد سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت و سایر منابع را ) درصد هزینه هر سرفصل باید در میانگین مانده هر سرفصل ضرب می شود نه در میانگین منابع آزاد هر سرفصل.
ز- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت سپرده قانونی که بانکها نزد وی به ودیعه می گذارند براساس مانده اقلام تودیع شده سود پرداخت می کنند.بنابراین در این مرحله برای تعدیل هزینه هر سرفصل از منابع ،لازم است سود سپرده قانونی متعلقه به هر سرفصل را بدست آید برای اینکار باید منابعی را که در نرخ سپرده قانونی ضرب شده را مد نظر قرار داده و نتایج بدست آمده از ضرب نرخ سپرده قانونی در آنها را در ضریب ۱درصد بدست آید.
ح – و حال باید هزینه تعدیل شده هر سرفصل بدست آید. برای اینکار درصد هزینه هر یک از سرفصلها را در میانگین هر سرفصل ضرب کرده نام آنرا A گذارده وسپس سود سپرده قانونی هر سرفصل از A کسر می شود و ماحصل را بر منابع آزاد هر سرفصل تقسیم می شود و در ۱۰۰ ضرب کرده به این ترتیب درصد هزینه تعدیل شده هر سرفصل بدست می آید.
ط- درآخر درصد هزینه تعدیل شده هر سرفصل را در درصد منابع آزاد هر سرفصل که بند " ه " بدست آمده ضرب نموده با اینکاردرصد هزینه مستقیم پول برای هر سرفصل بدست می آید و با جمع درصد همه سرفصلها درصد مستقیم کل پول برای بانک بدست می آید.
به منظور آشنایی دانشجویان گرامی با مدیریت تحول سازمانی که به نوعی هدف اساسی درس آشنايي با اهداف مدیریت تحول سازمانی می باشد و از سرفصل مصوب مي باشد ، در این دوره تلاش می شود مفاهیم پایه در زمینه مدیریت تحول سازمانی به شرکت کنندگان منتقل شود. اما اثربخشی واقعی این آموزه ها در گرو انجام مطلوب فعالیت های در نظر گرفته شده خواهد بود. لذا از دانشجویان محترم انتظار می رود به منظور تقویت توانایی عملی خود در اين زمینه با دقت و جدیت نسبت به انجام و ارائه تکالیف ذیل اقدام نمایند.
جهت عضويت در گروه تلگرام به اين لينك مراجعه فرماييد:
به منظور آشنایی دانشجویان گرامی با مدیریت منابع انسانی که به نوعی هدف اساسی درس آشنايي با اهداف مدیریت منابع انسانی می باشد و از سرفصل مصوب مي باشد ، در این دوره تلاش می شود مفاهیم پایه در زمینه مدیریت منابع انسانی به شرکت کنندگان منتقل شود. اما اثربخشی واقعی این آموزه ها در گرو انجام مطلوب فعالیت های در نظر گرفته شده خواهد بود. لذا از دانشجویان محترم انتظار می رود به منظور تقویت توانایی عملی خود در اين زمینه با دقت و جدیت نسبت به انجام و ارائه تکالیف ذیل اقدام نمایند.
جهت عضويت در گروه تلگرام به اين لينك مراجعه فرماييد: