از اواخر دهه 90، مديريت دانش به عنوان روش نوين مديريتي، بحث داغ متون مديريت و ديگر حوزههاي وابسته بود. اين روش، در واقع تكامل ديگر روشهاي مديريتي است، نه چيزي كه ناگهان كشف شده باشد و بتواند طي شش ماه در سازمان پياده شود. سازمانهاي موفق، دريافتهاند كه دانش، مهمترين دارايي آنهاست و برخي اصول اساسي مديريت دانش، در كاركنان و سازمان و جود دارد و آنان به مديريت دانش به عنوان عامل كليدي موفقيت سازمان مينگرند. به همين دليل، سرمايهگذاري هنگفتي براي بهكارگيري اين نوع مديريت، هزينه كردهاند.
ما در دنیایی زندگی میکنیم که به خاطر جهانی شدن، دچار تغییرات سریع و اجتنابناپذیری است.در این دنیا، اقتصاد به سمت اقتصاد دانش محور حرکت کرده و بسیاری از معادلات کنونی کشورها را با چالش مواجه ساخته که این امر، خود حاصل فناوری اطلاعات و ارتباطات است.سازمانهای کنوین، اهمیت بیشتری جهت درک، انطباقپذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قائل شده و در کسب و به کارگیری دانش و اطلاعات روزآمد به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوبتر به ارباب رجوعان پیشی گرفتهاند.چنین سازمانهایی نیازمند به کارگیری سبک جدیدی از مدیریت به نام«مدیریت دانش» میباشند.برخی از سازمانها براین باورند که با تمرکز صرف بر افراد، فناوری و فنون میتوان دانش را مدیریت کرد.
تعارض يا تضاد “Conflict” واقعيتي است كه كم و بيش در همه سازمان ها و واحدهاي اداري و فعاليت جوامع انساني بصورت آشكار يا پنهان ، كم رنگ و پرنگ ، خفيف يا شديد وجود دارد. شايد نتوان واحد يا سازماني را يافت كه هيچگونه تعارضي نداشته باشد. بر اساس برخي آمارها "مديران 20درصد از وقتشان را براي حل و فصل تعارض صرف مي كنند وشامل تعارض هايي است كه مدير مستقما به عنوان يكي از طرف هاي اصلي درگيراست .(شرمرهورن و ديگران، 1378،297و298) بنابراين در وجود تعارض درسازمان ها ترديدي نيست بايد ديد چه ميزان از تعارض در هر سازماني وجود دارد ؟ آيا اين تعارض ها براي سازمان مفيد و اثر بخش هست يا مضر و غير اثر بخش ؟ وجود چه اندازه از تعارض در سازمان مفيد و اثر بخش است و چه ميزان از تعارض و در چه صورتي مضر و مخرب هستند ؟
زندگي اجتماعي، سازماني و فردي همواره با نيروها و کشش هاي متضادي همراه بوده است. در سطح اجتماع، از يک سو با نياز به تغيير و تحول روبه رو هستيم و از سوي ديگر، حفظ و ثبات اجتماعي را هدفي مطلوب مي دانيم و در برابر تغييرات اجتماعي، مقاومت مي کنيم (تضاد اجتماعي). در سطح سازمان تضاد، بين مديريت و کارکنان جلوه گرست (تضاد سازماني). در سطح زندگي شخصي، تضاد رايج و هميشگي بين زن و شوهر را مي توان جست وجو کرد (تضاد فردي).
چگونه میتوانید از صحت روش تجزیه و تحلیل داده ها اطمینان حاصل فرمائید؟
شاخه های مختلف علوم برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های مختلفی مانند روش های ذیل استفاده می نمایند:
تجزيه و تحليل رقابت: الگوي مبتني بر پنج نيروي پورتر
رساله و پایان نامه، نتیجه ماندگار کار علمی یک دانشجو بعد از طی تحصیلات عالیه به حساب می آید که تا سالیان دراز می تواند مورد استفاده وی و سایر پژوهشگران و ذینفعان قرار گیرد.
لذا انتخاب موضوع مناسب، به عنوان نخستین قدم برای انجام یک پایان نامه مناسب، امری حیاتی محسوب می شود.
برای رسیدن به موضوع مناسب برای پایان نامه، محقق ابتدا باید سه حوزه اصلی مرتبط با خودش را مرور کرده و نکات مهم آن را یادداشت نماید. این سه حوزه عبارتند از:
1-اندازه کاغذ به کار رفته A4 استاندارد به صورت یکرو و در برخي از دانشگاهها دورو باشد.
2-پایان نامه از بالا به پایین به ترتیب شامل:
"نام دانشگاه "-"گروه مهندسی کامپیوتر"-"عنوان پایان نامه"-"استاد راهنما"-"ارائه دهنده"-فصل و سال.
3-ترتیب قرار گرفتن مطالب به صورت زیر می باشد:
رابرت کاپلان و دیوید نورتون به طور مشترک «کارت امتیاز متوازن» را در اوایل دهه ۱۹۹۰ به دنیای کسب و کار معرفی کردند.
زندگی و دوران شغلی رابرت
کاپلان استاد دانشکده بازرگانی هاروارد در شهر بوستون است. او قبلاً در
دانشگاه کارنجی ملون4 تدریس میکرد. کارهای تحقیقاتی کاپلان متمرکز بر
سیستمهای سنجش عملکرد به ویژه تعیین هزینه فعالیتها و کارت امتیاز
متوازن بوده است.
دیوید نورتون مؤسس و رییس مرکز همکاری کارت امتیاز
متوازن در لینکولن5 واقع در ایالت ماساچوست6 است. او همچنین مؤسس و رییس
مرکز راهحلهای رنسانس